Wydaje się, że meble biurowe i ich wybór nie jest czymś, o co należy się martwić. Możesz naocznie oszacować, czego potrzebujesz do pracy, a sofy i fotele kupić, tak jak do domu. W rzeczywistości wszystko nie jest takie proste. Meble do przestrzeni publicznych różnią się od tych kupowanych do domów i mieszkań: muszą być odporne na intensywne użytkowanie, łatwe w utrzymaniu czystości i długo zachowujące reprezentacyjny wygląd.
Na co zwrócić uwagę przy wyborze mebli biurowych
- Producenci mebli biurowych stosują materiały, które wytrzymują dłużej i zachowują swój reprezentacyjny wygląd.
- Istnieją ważne cechy mebli biurowych.
- Jakość i trwałość mebli biurowych.
Jednym z najważniejszych wskaźników jest odporność na ścieranie. W produkcji próbki są testowane, sprawdzając, ile cykli naprężeń mechanicznych są w stanie wytrzymać. Ciekawostka: wybierając meble tapicerowane, należy wziąć pod uwagę nie tylko rodzaj tkaniny, ale także jej kolor. Na przykład szary filc doskonale prezentuje się w warunkach biurowych, a na żółtym widać każdą plamkę. W związku z tym trzeba go częściej czyścić, co pociąga za sobą szybsze zużycie. Ważna jest również jakość okuć: prowadnice, uchwyty, zawiasy itp. Idealnie, jeśli zamontowane są mechanizmy z samozamykaczami: w ten sposób szuflady i drzwi będą zamykały się płynnie.
Ergonomia mebli biurowych
Istnieją ogólne wymagania dotyczące mebli biurowych. Na przykład wysokość biurka powinna wynosić 70-75 cm, ale zespół, w którym wszyscy są tego samego wzrostu to rzadkość, więc najlepszym wyborem będą stoły z regulacją wysokości: nieznacznie (do 5-7 cm), aby dostosować się do wzrostu lub znacznie, do okresowej pracy stojącej.
Krzesła lepiej też wybrać regulowane, aby każdy mógł dostosować swoje miejsce pracy, uwzględniając parametry ciała i nie odczuwając dyskomfortu przez cały dzień. Siedzisko i podłokietniki powinny unosić się i opadać (czasami szerokość podłokietników też jest regulowana), zmieniać się kąt oparcia, może też być zagłówek i rolka podtrzymująca dolną część pleców.
Wielkość blatu należy dobrać z uwzględnieniem specyfiki działalności każdego pracownika. Na przykład programista, projektant lub administrator systemu może potrzebować dużego biurka, ponieważ często korzysta z dwóch monitorów, ale dla menedżera z laptopem taki obszar roboczy będzie zbędny.
Łatwość czyszczenia mebli biurowych
Tkaniny stosowane w meblach do przestrzeni biurowej są bardzo trwałe. Ale jeśli plamy pojawiają się regularnie, z czasem konieczne będzie czyszczenie na sucho, co nieuchronnie wpłynie na wygląd. W miejscach o dużym natężeniu ruchu, gdzie ryzyko zanieczyszczenia jest większe (np. kuchnie biurowe), lepiej wybrać meble tapicerowane skórzane lub z eko-skórą, którą wystarczy przetrzeć.
Przyjazność dla środowiska i bezpieczeństwo
Producent mebli musi posiadać certyfikaty potwierdzające, że meble biurowe spełniają normy i są wykonane z materiałów przyjaznych środowisku. Takie produkty nie emitują substancji, które mogą szkodzić ludziom i środowisku. Wymagania przeciwpożarowe dotyczą tylko mebli w określonych pomieszczeniach i regulują materiały, z których można je wykonać. Np. w archiwach i serwerowniach wolno montować tylko metalowe szafy i regały.
Jakie meble biurowe są potrzebne do każdego obszaru funkcjonalnego?
Przed przystąpieniem do wyboru mebli biurowych ważne jest, aby zrozumieć, jakie procesy zachodzą w poszczególnych strefach, kto w nie jest zaangażowany i jakie są potrzeby tych osób. Ważną rolę odgrywa format biura: tradycyjny, że stałymi miejscami pracy, elastyczny, w którym pracownicy mogą zmieniać lokalizację w ciągu dnia, lub mieszany.
Obszary robocze
Wyposażając miejsca pracy dla tych, którzy na co dzień przebywają w biurze, nie można obejść się bez wygodnych biurek i krzeseł. Wtedy wszystko zależy od funkcjonalności pracownika. Na przykład księgowi mogą potrzebować regałów lub szafek na dokumenty. Aby zrozumieć, bez czego nie możesz się obejść, przeanalizuj typowy dzień pracy dla specjalistów z różnych działów. Pomoże to zobaczyć, kto potrzebuje jakiego zestawu mebli. Zapotrzebowanie na szafki i komody pojawia się coraz mniej, ponieważ informacje przechowywane są głównie w formie elektronicznej.
Meble biuro w sali konferencyjnej
Strefa ta przeznaczona jest do organizowania różnorodnych imprez, a także prowadzenia negocjacji z dużą liczbą uczestników. Lepiej wybrać meble biurowe, które można układać w stosy, aby łatwiej było je przechowywać i przekształcać, aby móc szybko dostosować pomieszczenie do formatu wydarzenia.
Zestaw standardowy:
- Krzesła lub fotele – lekkie, wygodne.
- Przekształcalne stoły na kółkach, które można łatwo złożyć i przenieść do obszaru przechowywania.
Szafa na ubrania
Zwykle jest to osobne pomieszczenie, w którym znajdują się otwarte regały z drążkiem na ubrania i półki na buty. Powierzchnia obliczana jest na podstawie liczby pracowników zatrudnionych w firmie, w tym tych, którzy przychodzą do biura okazjonalnie lub przyjeżdżają w delegacje służbowe z innych oddziałów, a także liczby odwiedzających. Półek na buty może być więcej niż pracowników: na przykład, jeśli firma organizuje wiele wydarzeń z różnymi ubiorami, każdy musi przeznaczyć miejsce na przechowywanie kilku par butów.
Zapoznaj się : |
https://www.naszekujawy.pl/meble-biurowe/ |
https://www.human.edu.pl/meble-biurowe/ |
https://www.santmat.pl/meble-biurowe/ |